sâmbătă, 30 aprilie 2011

"Comedia Ratatilor" de Tonino Benaquista


Tonino Benacquista este un autor formidabil, care a reusit sa creeze "Comedia ratatilor", o carte superba.
In urma cu doua zile m-am indreptat spre o librarie din apropiere si am luat la rand rafturile din dorinta de a gasi cele mai noi carti aparute. La un moment dat mi-a sarit in ochi o carte cu o coperta neagra si cu un titlu sonor: "Comedia ratatilor". Am intors-o pentru a vedea despre ce este vorba si astfel am aflat cu uimire ca tineam in mana un roman politist. Si atat designul, cat si ideea in sine mi-au dat impulsul de a cumpara aceasta carte.
Am inceput sa o citesc imediat ce am ajuns acasa si mi-a fost de ajuns o seara pentru a o termina. Este intr-adevar o carte foarte buna, scrisa de un autor foarte talentat, Tonino Benacquista.
Antonio Polsinelli, personajul principal al romanului isi da seama ca Dario, un prieten din copilarie, care a murit de curand, ii tot bantuie linistea, si astfel se decide sa afle care a fost cauza mortii acestuia. El face o descoperire uimitoare si anume ca Sant’Angelo, sfantul care in urma cu cateva sute de ani era considerat protectorul viilor, dar care intre timp fusese lasat deoparte in prezent, face minuni. De altfel, pe intreg parcursul romanului Antonio face multe descoperiri, printre care cea mai importanta, care intr-un final il scapa de la inchisoare sau si mai rau, de la moarte: “Vaticanul e mai tare decat mafia”.
“In cap mi s-a aprins un beculet. Pivnitele Vaticanului, comorile Vaticanului si tot ce se povesteste despre ele. Am inceput sa tremur, fara sa stiu daca asta era din cauza frigului. Am reusit sa tin in frau o avalansa de curiozitate care  m-ar fi facut sa pun doua mii de intrebari, unele mai nedelicate decat altele”
De asemenea Antonio isi gaseste o iubita pe aceste meleaguri la care renunta intr-un final. “N-a vrut s-o dezbrac si s-a strecurat prima in pat. Mi-a placut penumbra care a sters toata rusticitatea decorului. Am asteptat ca trupul femeii sa paraseasca vesmintele demodate. […]”
Intr-un final pot spune ca aceasta este una dintre multele carti pe care le-am citit si mi-a atras atentia prin simplitate, dar in acelasi timp prin complexitatea actiunii foarte bine definite. O recomand tuturor citiorilor doritori de actiune si suspans continuu.
De asemenea, trebuie sa recunosc un lucru care mi-a schimbat viata intr-un anumit fel: cu doar cateva zile in urma daca as fi primit un bilet dus-intors cu tot ce trebuie, pentru Italia, as fi renuntat, dar acum, cu prima ocazie voi vizita aceasta tara plina de frumuseti.

Recenzia a fost publicata si pe Nemira Books in Martie 2010.

Un comentariu:

Alice spunea...

Foarte interesanta. Imi aminteste de scriitorul Dan Brown si de minunata lui carte " Codul lui DaVinci" in care actiunea era plasata in acelasi loc, fascinantul Vatican, LA fel ca tine Miku, eu nu as refuza o vizita in aceasta tara. Este uimitoare, dupa parerea mea. Plus ca peretii ei ascund atata istorie la care America nici nu viseaza.
Revenind la carte. Ah, Miku, tu iti dai seama ca o sa vreau sa cumpar si aceasta carte acum, nu?
Deci gata, de acum nu mai faci recenzii [ glumesc].
Sincer pe mine ma intrigat deja povestea. Pare interesanta, plina de mister si suspans deci vreau sa o citesc neaparat. Imediat ce o gasesc si o citesc, te anunt . Sa-ti spun cum mi s-a parut :)
>;D<

Faceți căutări pe acest blog