sâmbătă, 7 mai 2011

Interviu Ecstasy

Interviu preluat de pe Ecstasy
Elena Costea, cunoscută şi ca Miku este autoarea cărţii `Atracţie`. 
Romanul surprinde o adolescentă a cărei vieţi se complică imediat după
 câştigarea unui concurs de esee, premiul fiind o excursie în Anglia. Lucrurile 
se înrăutăţesc pe parcurs, iar petrecerile şi excesul de alcool duc la moartea 
celei mai bune prietene şi, totodată, fiica directorului şcolii în care Ema, 
personajul principal, învaţă. Viaţa fetei devine o piesă de teatru dramatică,
 iar aceasta devine din ce în ce mai confuză şi tensionată. Cartea reprezintă 
viaţa adolescentină, cu suişurile şi coborâşurile ei, prezenţa alcoolului şi
 a drogurilor, a nopţilor petrecute în stil mare şi urmările acestora,
 inconştienţa adolescenţilor când vine vorba de relaţii, copii şi avorturi. Aflaţi
 mai multe citind-o! :]


•Helău, Miku! În primul rând, mersi că ai acceptat propunerea mea. Mă
 simt mândră.:]] N-aş fi crezut niciodată că vei ajunge să publici o carte. 
Nu pentru că nu ai fi talentată, dar probabil faptul că eu n-aş avea curajul
 să fac asta m-a influenţat să cred că e “semi-imposibil”. Oricum, ţi-am
 mai spus şi repet: Ai sincerele mele felicitări!
Salutare, Axy. >:D< Orice e posibil, trebuie sa îţi imaginezi cum.


• Cum ai început să scrii? Te-a îndemnat trecutul să scrii o carte sau

 e vorba despre dorinţa de a crea un loc în care să te exprimi indirect?
 Ai mers pe stradă, ai văzut oamenii, ai observat lucruri şi ţi-ai
 imaginat o poveste?
Am creat. Vreau sa le transmit oamenilor un mesaj și prin scris îmi 

iese cel mai bine. Povestea am creat-o din impulusul de a-mi imagina
 anumite lucruri. Povestea e creată din partea sadică și realistă a mea.

• Personajele din carte au vreo legătură cu realitatea sau sunt doar

 rezultatele imaginaţiei tale? Numele personajelor reprezintă ceva
 în viaţa reală? 
Obișnuiam să folosesc numele Ema în majoritatea poveștilor pentru că e 

scurt și pentru că-mi place cum sună. Cartea e ficţiune, orice conincidenţă 
de personaje, locuri și întâmplări e întâmplătoare.

• Cum ai descrie, în câteva cuvinte, mesajul transmis de cartea ta? 
Oamenii trebuie să fie calmi, visători și misterioși. Ema, o adolescentă cât 

se poate de normală din Manhattan câștigă un concurs de  esee și pleacă
 într-un schimb  de experienţă în Londra. Acolo se îndrăgostește de directorul 
liceului la care învaţă. Când prietena ei cea mai bună și fiica directorului 
moare datorită unei intoxicaţii  alcoolice  viaţa ei se schimbă dramatic. 

• Cum ai ales titlul cărţii? De ce tocmai acesta?
Eram la editură și am fost întrebată dacă am ales titlul. Am privit prima 

pagină a manuscrisului unde erau scrise numele celor trei părţi și în
 momentul acela mi s-a părut că titlul „Atracţie” ar fi perfect.

• Dacă ţi-ai compara cartea cu un bărbat, cum l-ai descrie? Ce trăsături

 fizice şi morale ar avea?
 spune că e exact ca personajul principal masculin al romanului: gânditor, 

puţin cam ţicnit dar calm și plin de atracţie.

• Cam ce autori te interesează, îţi plac, cu care ai vrea să semeni sau

 care te influenţează? Ce citeşti?
Citesc multă ficţiune contemporană de autori ca: Linda Newberry,

 Nicholas Sparks, Cecily Von Ziegesar, Monica Ramirez, Oana-Stoica Mujea, 
Lissa See etc. Nu aș vrea să semăn cu cineva, ar însemna să fiu o dublură. 

• Ce te nemulţumeşte la literatură în general? Dar ce te fascinează?

 Ce părere ai despre cei care nu au obiceiul de a pune prea des 
mâna pe o carte? 
Nu-mi place că în România promovarea tinerelor talente se face foarte greu,

 nu numai în literatură. Îmi place modul în care autorii străini sunt ajutaţi 
în procesul de publicare al unei cărţi. Cei care nu citesc sunt oameni, ca
 și noi, poate nu au timp sau poate le e greu să citească. Sau poate nu vor.
 Cunosc mulţi care nu citesc și nu îi pot schimba.

• Cum te-ai simţit când ai aflat că povestea ta va fi publicată? Ce

 sfaturi le-ai da scriitorilor ce se mulţumesc cu postarea poveştilor 
lor pe forumuri, bloguri etc.?
Într-un cuvânt fericită. Deși e greu să publici o carte, trebuie să perseverezi.

 Dacă vrei să ajungi undeva nu te mulţumi cu ce ai.

• Să zicem că cineva ţi-ar propune regizarea unui film pe urma 

cărţii tale. Ai accepta? Ce părere ai despre filmele făcute după cărţi?
Unele filme sunt făcute bine, altele nu. Eu probabil că aș accepta, cred 
că ar fi o experienţă uimitoare.

• Cum te-ai descrie în 10 cuvinte?
Controversată, visătoare, veselă, creativă, sadică, muritoare, nemulţumită,
 înţelegătoare, schimbătoare, calmă.

• Ţi-a influenţat publicarea cărţii viaţa şi felul de a fi? Vor urma 

alte cărţi?
Sunt tare, tare entuziasmată de ce am realizat. Eu sunt sigură că vor urma 

și alte cărţi, sper, mult mai bune.

• Ce ai vrea să le spui cititorilor tăi şi iubitorilor literaturii?
Citiţi, imaginaţi, călătoriţi.

• Mersi pentru timpul acordat! Ne mai citim! 
Și eu mulţumesc pentru interviu. Aștept în curând creaţiile tale în
 mărimea unui roman.

Niciun comentariu:

Faceți căutări pe acest blog