luni, 24 octombrie 2011

"Vampirii Sudului" de Charlaine Harris [volumele 1, 2 + sezoanele 1, 2]


Am cumparat, asa cum multi au facut-o, cu revistele Bravo si Bravo Girl seria Vampirii Sudului. De fapt, am cumparat doar cele patru carti ce au aparut pana acum, maine urmand sa cumpar vol. 5.
Trebuie sa spun ca nu mi se pare o serie spectaculoasa. Dar este o serie atragatoare. Avand in vedere ca [idioata de mine!] am vazut sezoanele 1 si 2 in acelasi timp in care am citit si cartea, de fiecare data cand ma reapucam sa citesc din carte, trebuia sa recitesc ultimele pagini pentru a-mi da seama ce se intampla de fapt in carte, pentru ca mai mereu serialul imi ramanea in minte.
Daca in primul sezon am vazut zeci de replici din carte, lucru care m-a mirat, in cel de-al doilea totul s-a cam schimbat. Multe elemente au fost schimbate si exagerate, ba chiar au fost introduse scene care, dupa parerea mea, nu au nici-o valoare artistica.
Bine, nici sezonul 1 nu a dus lipsa de scene exagerate, dar sezonul 2...
Cartile insa sut mult mai temperate, [ma rog, prost spus, ca nici cartile nu-s prea...dar in comparatie cu serialul...] si ametitoare.
In serial, Tara este cea mai buna prietena a lui Sookie; in carte nu au nici-o tangenta, sau daca au, e un aslaba, scurta si pricajita.
In serial imi place de Jason, in carte e cam absent si pare mai temperat. In general, Eric, al carui nume chiar il reprezinta, [mie Eric imi inspira un blond inalt si tare palid :)), cel putin litera "E"] este chiar bine venit. Imi place ca o iubeste pe Sookie, daca o fi dragoste ce simte el.
Nu-mi place ca arata prea mult realitate, adica zilele trecute m-am surprins intrebandu-ma daca dragostea inseamna pana la urma doar sex in zilele noastre.
Bill...marele Bill Compton. In serial ma amuza diferenta de inaltime dintre el si Eric. Bill e de moda veche, el iubeste si nu inseala, desi la sfarsitul sezonului 2 vrea sa dea impresia ca asta face, de fapt, nu din propria initiativa.
El ar apara-o pe Sookie cu propria-i viata [romaaaantic al secolului 19] si Sookie stie foarte bine asta, pentru ca e la fel de nasabuita si la fel ar face si ea. [si probabil toti indragostitii cu adevarat din romanele de acest gen (imi aduce aminte de cuplul Edward-Bella; chiar asa, cand apare filmul Breaking Down 1?)]
Intr-un timp am vrut sa nu mai cumpar aceasta serie, ma gandeam ca si asa nu ma atrage prea tare. Dar totusi nu sunt carti pe care sa nu le pot citi, asa ca daca tot e oferta cu revistele si daca tot m-am apucat sa le iau, voi continua sa le iau.
Abia astept insa sa vad ce mai baga cei de la Bravo dupa aceasta serie; mie mi-a placut mult seria Fortele raului absolut, as mai vrea ceva in genul acesta.

In fine, n e o serie rea. Dar nu sunt eu o fana inflacarata a cartilor vampiresti. Imi plac mai mult cele ale lui Stephenie Mayer, prin comparatie, pentru ca nu au atata violenta [yeah, cat de stupid a sunat asta?] si au ceva mai mult romantism. [romantica din minte spune asta, va sugerez sa nu o bagati prea tare in seama ca o sa se simta mare si tare si-apoi nu ma mai lasa sa citesc carti dark].

Asa, un lucru care mi-a placut, dar m-a si stresat [si inca o face] este ca in titul fiecarui volum exista un derivat al cuvantului moarte: moartea, morti, mortilor etc.
Enjoy the fiction,
`miku

Niciun comentariu:

Faceți căutări pe acest blog