marți, 8 noiembrie 2011

A saptea ora de japoneza

In cea de-a saptea ora de japoneza am invatat sa numaram pana la zeci de mii, lunile anului si zilele saptamanii. O sa scriu cateva detalii, dar in romanji, adica in alfabetul latin, nu in hiragana, adica in unul dintre cele doua alfabete japoneze in care am scris pana acum.
Numere de la 1 la 10:
0 -> rei
1 -> ichi
2 -> ni
3 -> san
4 -> shi
5 -> go
6 -> roku
7 -> shichi / nana
8 -> hachi
9 -> ku / kyuu
10 -> juu

Zille saptamanii(litera u de dinainte de bi nu se citeste):
bayoubi -> luni
kayoubi -> marti
suiyoubi -> miercuri
mokuyoubi -> joi
kinyoubi -> vineri
goyoubi -> sambata
nichiyoubi -> duminica

Lunile anului(ei nu le numesc precum noi, ianuarie, februarie, etc, ei spun: luna 1, luna 2, etc):
ichigatshu
nigatsu
sangatsu
shigatsu
gogatsu
rokugatsu
shichigatsu
hachigatsu
kugatsu
juugatsu
juuichigatsu
juunigatsu

Bun, pe langa asta, m-am apucat de ore de engleza cu profu` de japo. Deci, profu` are de fapt un fel de scoala. Adica e totul oficial [ba chiar da si bon de casa cand platesti meditatia]. Spun sincer, nu am vazut niciodata in viata mea un tip de meditatie mai bine organizat. Vorbim in engleza, se preda in engleza, la nevoie se explica in romana. Totul se preda perfect, se bazeaza pe multa vorbire, discutii in sir; n-as fi zis niciodata ca imi va placea sa invat engleza asa, dar credeti-ma, este chiar superb. Si ce-mi place cel mai tare e ca acolo sunt multe open-mindeuri.
Trebuie sa recunosc ca azi am zis ceva de genul: shut the fuck up profului cand a inceput sa zica despre mine, ca exemplu, ca atunci cand sunt trista, vesela sau ma rog...sa imi duc totul in scris, sa scriu cand am orice fel de lucru de spus, apoi, cand a zis ca te desparti de cineva, don`t cry, write...ma rog, multe de-astea si...incepuse sa descrie ceva de genul: nu mai e un iubit care sa te ia in brate, sa te astepte la scoala, prostii, m-a bufnit rasul, am rosit si am "tipat" shut the fuck up!!!!
Then, profu` a spus: i don`t shut the fuck up, why i should shut the fuck up and...
Si am tot tinut-o asa un timp:)) Trebuie sa spun, tare profu`. Au ras colegamea si o prietena cu care sunt in grupa de s-au prapadit. :))

In orice caz, totul e perfect. Misto scoala asta care nu are nici-o legatura cu statul. [fuck fuck fuck scoala de stat]

Enjoy the orient-occident,
`miku
P.S. fiti pe faza, urmeaza un concurs :)

Niciun comentariu:

Faceți căutări pe acest blog