sâmbătă, 14 decembrie 2013

cică facultate, cică educație, cică românia

Mă dezgustă facultatea. Instituția în sine, o mare parte dintre "conducătorii" ei. Chiar am vrut să cred că există șansa ca aici să nu mai scrie "fii tocilar, acceptă normele" pe fruntea atâtor profesori. Dar nu se poate. E mai important să ni se spele creierele decât să ne dezvoltăm abilitățile.
Evident, nu-i valabil 100%. Sunt câțiva profesori foarte buni, dar calitatea lor rezultă din experiența cu exteriorul, cu diversele călătorii în diversele continente ale lumii. Mi se par interesanți acei oameni și abia mă abțin să nu sar și să-i îmbrățișez.
Apoi dau de aceia închistați în obiceiurile vechi și totul revine pe Pământ în România.
Și cu cât aud mai mult cât a citit și a tocit vară-mea (care a făcut aceeași specializare, dar la altă limbă), cu atât mă dezgustă mai mult facultatea, pentru că 90% din ceea ce ni se dă de citit sunt "opere" inumane și nefolositoare.
Și am descoperit un lucru zilele trecute, ceva care chiar m-a întors pe dos: de când am început facultatea de Litere nu-mi mai place să citesc.
E mai rău ca în liceu, pentru că acolo aveam foarte puține cărți de citit și era O.K. chiar dacă erau urâte, tocmai pentru că erau puține.
Cumva regret că am ales facultatea asta, aș fi putut alege una mai... realistă, dar... dacă aș renunța acum, aș da totul peste cap.
Mă bate gândul ca peste ceva timp să încerc niște cursuri de literatură într-o altă țară, dar evident e un lucru ~ imposibil în momentul de față. Who knows what future brings.
Oricum, dacă ar fi să asemăn facultatea cu ceva, aș asemăna-o cu editura la care am publicat romanul  Atracție. (Editura / Facultatea) Are un renume de peste mări și țări, dar în interiorul său totul e mai sec decât o coajă de portocală uscată. În ambele cazuri a fost vina mea pentru alegerea făcută. Nu trebuia să public în România. Doamna D. a avut pe jumătate dreptate.

miku

Niciun comentariu:

Faceți căutări pe acest blog