marți, 14 ianuarie 2014

despre copilul cu "nu te mai iubesc"

Ziceam în postarea anterioară de copilul care țipase în gura mare că n-o mai iubește pe mă-sa.

Situația de fundal:
Duminică la biserică, o fetiță tot îi zicea mă-sii că vrea un ou de ciocolată. Voia neapărat să plece și tot spunea asta, la care mă-sa îi răspundea că o sa-i ia, dar aia mică o ținea una și bună cu oul ei. Apoi zicea că vrea să plece, că nu mai poate, că a obosit, iar mă-sa i-a zis că nu pot sa plece acum. Tonalitatea folosită de mamă era una care spunea ceva de genul: măi copile, mă scoți din sărite. La un moment dat mă-sa i-a zis să tacă pentru că o face de râs, apoi i-a zis exact așa: "ai să mă bagi în pământ!! vrei să moară mama? cine o să mai aibă grijă de tine?". I-a repetat asta de vreo două ori. Evident că aia mică n-a priceput nimic din ce i-a zis mă-sa, ce naiba să priceapă un copil de 6 ani despre băgatul în pământ și moarte? În cel mai bun caz și-a format o imagine despre mă-sa care o să se bage sub pământ cum își îngropă copiii picioarele sub nisip la mare.

Ce am constatat eu:
Mă-să nu avea nici măcar o idee despre cum s-o calmeze pe fie-sa, mai mult de atât, o făcea să se simtă vinovată pentru ceva ce nu era vina ei. Era absolut evident că fetița folosea scuza cu oul de ciocolată ca să plece din biserică pentru că e plictisitor pentru un copil de vârsta ei să stea 4 ore la biserică, în plus, mă-sa nici măcar n-o lăsa să stea jos, deci era probabil obosită.
Ce nu înțeleg unii părinți e că un copil la vqrsta aceea nu se poate concentra mai mult de 20-30 minute pe un anume lucru, cu atât mai mult la slujba de la biserică. Unii părinți știu asta și le iau copiilor lor o carte de colorat sau niște jucării.
La un moment dat, când fetița s-a așezat pe jos, chiar pe marmură, o femeie din biserică i-a dat o pernuță din aceea specială pe care se stă în genunchi, iar mă-sa i-a dat-o fetei, dar fetița (evident) a respins-o. Normal că cea mică a respins-o, ar fi făcut orice ca să își demonstreze plictiseala.

Finalitatea:
Când mă-sa a început să o certe ca vorbește tare, fetița a spus că nu o mai iubește. Desigur că mama s-a simțit prost, dar evident tot ce a gândit ea e că fetița ei chiar vrea să îi facă în ciudă. Nu era cazul. Fetița era doar obosită, iar mama nu pricepea asta.

Concluzia reală:
Unele mame sunt vite încălțate în pantofi de mamă și ar trebui duse cu forța la cursuri parentale. Sau sterilizate, ce naiba.


Miku

Niciun comentariu:

Faceți căutări pe acest blog