luni, 16 iunie 2014

niște chestii legate de un examen traumatizant

La propriu traumatizant, cred că o să simt o aversiune față de fonetică și morfologie așa, ca grup, până când n-o să mai fiu. N-am fost fan al morfologiei niciodată, iar fonetica în generală însemna să spunem care silabă e accentuată sau așa ceva aka n-am făcut deloc, deci nu știam care e treaba. (ok, știam de pe semestrul întâi de la engleză, dar la engleză e MULT mai simplu și ar fi și în română dacă n-am avea mai multe sisteme de transcriere, de la Vasiliu în '65 care s-a răzgândit peste 20 de ani și a făcut altul, până la...)

După ce termin cu toate examenele o să scriu un post cu pro și contra LITERE București pentru că am văzut că mulți termină liceul anul ăsta și îi tentează, deci să știe la ce să se aștepte.

Deci examen traumatizant zic. E lucru evident că nu învăț în perioada semestrului. Cu cel puțin 6 ore pe zi, puse în mijlocul zilei, când ajung acasă nu mai am chef de cursuri, deci fac lucruri complet opuse. De exemplu, în ultimele 9 luni am făcut curat și am spălat vasele cât n-am făcut în 19 ani, dar mă rog, nu e ca și cum aș fi făcut asta daily. Ideea e că pierdeam timpul cu orice altceva. Și vine sesiunea, unde sunt examene la care poți învăța într-o zi, unde sunt examene unde nu poți învăța într-o zi. Și vine ziua examenului, aka sâmbătă. Ajung la facltate și aflu tot felul de căcaturi care se cer, așa că mă duc cu V. și A. într-o sală și hai să învățăm. Și dupa 7 ore de transcrieri fonetice, zicem să mergem acasă să învățăm și morfologie. Și după o noapte în care n-am dormit, am ajuns la facultate și am dat examenul. Examen unde profa vorbește cu tine cu gura plină de prăjituri. Timp în care te privește de parcă ai fi următoarea pradă. Și începe să-ți spună verzi și uscate despre cum nu știi nimic, apoi îți dă 6.
Și îmi aduce aminte de profa de latină, care de fiecare dată când îți dădea 10 se plângea de cât efort a făcut ea ca să strângă informații pentru comentariile pe care ți le-a dictat ca să le înveți.
Și un lucru e cert, atâta timp cât trec examenul, nu încălzește că e 10 sau 5. Pentru că în facultate nu contează dacă iei 5 sau 10 decât dacă vrei bursă, iar eu nu vreau, că am deja una și nu se poate avea decât una. Și oricum, n-am fost eu niciodată o persoană care să învețe ca să ia note mari...
Dar examenul de ieri a fost atât de traumatizant și nici nu pot să explic clar de ce (poate pentru că nu dormisem și băusem un litru de cola și 4 cafele), încât azi încă îmi vine să vomit când mă gândesc. Și am ajuns ieri acasă la 7 și m-am pus în pat și am dormit până azi.
Așa că închid weekendul ăsta într-un sac bine legat și nu sper decât că la anul să mai citesc măcar materia în timpul semestrului. Lucru cam evident, la anul pe vremea asta o să scriu iarăși un post despre restanță sau despre examen.

m.

2 comentarii:

roxx spunea...

profa de latina ruulz =))
p.s.> o sa fac la anu' si franceza cu ea.

MikuMyuuki spunea...

Sunt curioasa cum e la franceza. Cu Latina era destul de dedicata :))

Faceți căutări pe acest blog